Tak zima je už tady a teploty začínají padat pod nulu. No a na internetu se opět objevují diskuze na témata kvalitních paliv, starty studených motorů a souvisejících problémů. V našem tématu se zaměříme na informace pro motoristy, kteří jezdí jak dlouhé, tak krátké (městské trasy) a co jim může pomoci v zimních podmínkách. A nejen v problémech s naftou!

Dlouhé trasy

V zimních měsících má motor náročnější podmínky na studené starty, zahřátí nejprve sebe a pak interiéru pro pasažéry. Diskuze a články o kvalitě paliva a značky jsou na webu samostatnou kapitolou. Kvalitní paliva určitě poskytují lepší parametry a výhody pro řidiče, ale jsou "odlišeny" vyšší cenou. Podle zkušeností našich zákazníků z provozu lze přidáním vhodného aditiva "kompenzovat" nevýhody levnějšího paliva i určité "omezení výkonu nebo technických bariér" při přidávání vyššího podílu přísad biosložek do nafty. Aditivum Envirox pracuje na principu oxidace a katalýzy. Neupravuje cetanové číslo paliva, ale dodává do hoření kyslík. Tak je schopen ovlivnit kvalitu spalování paliva, snížit emise a získat vyšší účinnost ze spálení paliva. Výsledek se pak proměňuje buď do nižší spotřeby nebo do vyššího výkonu motoru. V zimním období, kdy jsou motory studené a mají pozměněnou charakteristiku spalování tak pomáhá k rychlejšímu získání stabilních pracovních podmínek motorů. V praxi se navíc prokazuje také pozitivní přínos aditiva na udržování čistoty filtru pevných částic (DPF filtr).

Krátké trasy

Pokud jsou v létě pro motory s DPF filtry problémem časté starty se studenými motory, hlavně při krátkých jízdách na malé vzdálenosti, např. ve městech), je zimní období ještě horší na problematiku tvorby špatně spálených sazí. Ty pak rychleji ucpávají filtry a způsobují řadu potíží. Od zvýšené spotřeby, přes snížený výkon motoru až po investice do čištění, renovace nebo výměny DPF filtrů. I zde nabízíme zákazníkům praktické zkušenosti s aditivem Envirox DPF Assist, které pomáhá jak v prevenci, tak při vlastním problému ucpaných filtrů (pokud už nejsou zcela zacpané). Pro prevenci je doporučeno pravidelné dávkování aditiva. To částečně pomáhá lepšímu spalování nafty, ale hlavní přínos je v udržování čistého filtru. Pokud se už rozsvítí kontrolka, hlásící problém s DPF filtrem, pak může pomoci dvojitá dávka aditiva, které napomáhá "propálení" sazí z ucpaného filtru.

Zamrzlá okna

Váš první pohled při příchodu k vozu po nočním mrazu určitě kontroluje zamrzlá okna. Samozřejmě, že to neplatí pro moderní vozidla se systémy programového nebo dálkového odmrazování. Řada řidičů používá někdy rozmrazovací spreje, ale většina "dává přednost" poctivé ruční práci. I když to bývá pracné a zdržuje to, udržujete si svou osobní pracovní teplotu :-) Naše dlouholeté testy prokazují vznik pomalejší námrazy na sklech po ošetření přípravkem na skla - Supraperl. Také seškrábání námrazy bývá jednodušší, pokud jsou skla ochranou ošetřena. Neplatí to za každých klimatických podmínek, například při vysoké vlhkosti vzduchu při nízkých teplotách, ale v běžných podmínkách to funguje. Seškrábání je pak snazší a nepromrznou vám tolik prsty a ruce. Nejvíce to oceňují ženy motoristky, které nemusí tolik poskakovat kolem auta. Ošetřené sklo však má ale ještě další přínos. Při jízdách na komunikacích s roztopeným sněhem nebo vodou se častěji a více špiní čelní skla. Pro lepší výhled je nutno častěji používat ostřikování skel, které vytváří na jeho povrchu "kaši" a snižuje výhled. Skla, ošetřená prostředkem Supraperl, lépe odvádí ze svého povrchu kapaliny a v nich obsažené nečistoty. Udržují čistější sklo, lepší výhled, snižují používání náplní do ostřikovačů i samotných stěračů. Dlouhá noční jízda za sklem vozidla ve sněhové vánici, čas od času dobře ostříknuté od protijedoucího vozu je velmi únavná a zvyšuje nebezpečí. Proč si tedy nepomoci s ochranou, která zjednodušuje řidiči řízení a soustředění a pomáhá mu na cestách?

A pokud máte starost o svého mobilního miláčka v zimním období, jak jej lépe ochránit před nepřízní počasí, dopřejte mu ochrannou nanokosmetiku. I nalakovaný kov potřebuje chránit.