Mnozí majitelé svých autíček hledají řadu let recept na nižší spotřebu. I když jsou diskutovaná témata různorodá, mezi základní patří:

Palivo, jehož kvalita hraje významnou roli pro správnou funkci motoru. Má řadu přísad, které mění jeho vlastnosti, ale v konečném důsledku se zákazníci zajímají stejně nejvíce o cenu při nákupu.

Vnější konstrukce vozidla (takže aerodynamika) je silně využívána díky počítačovým technologiím. Ty dnes nejen navrhnou, ale kvalitně a rychle odsimulují třeba i dopad na provozní náklady zákazníka. O designu a trendech ani nemluvě.

Způsob jízdy je zřejmě největší zádrhel různorodosti spotřeby i u stejných modelů a motorizací. Tak jako existují řidiči, kteří dokáží jet na minimální spotřebu, umí jiní propálit majlant, i když nejsou v cíli své cesty o moc dříve.

Konstrukce motoru je dnes hlavním tahounem i předmětem zájmu motoristů. Už i proto, že jsou nastavovány přísnější kritéria pro provozování motorových vozidel na silnicích, hlavně ve městech. Motory s normou EURO6 umí proti dřívějším konstrukcím ušetřit i 0,5 L paliva. Web vybermiauto.cz například uvádí, že spotřeba benzinových verzí patnácti nejprodávanějších aut, se nyní pohybuje od 4,5 do 6,0 litrů. Naftovým motorům pak stačí 3,4 až 4,5 L/100 km. U nových motorů se také zvýšil výkon a zlepšily jízdní vlastnosti, například zrychlení. Vyšší úspora ale není jen jedinou zprávou. S novými motory totiž také vzrostly pořizovací ceny nových vozů. U benzinových verzí v průměru o 9.000 Kč, u dieselových o 8.000 Kč. Aby se majiteli nižší spotřeba vyplatila, musí ujet s benzínovým motorem v průměru až 80 tisíc kilometrů a kolem 60 tisíc s dieselovým.

Technologie mají také svůj přínos pro významné snížení spotřeby. Jedná se například využívání systému start/stop rekuperace brzdné energie. Novinkami se slunečními kolektory se pyšní již více značek.

Aditiva tvoří další téma technologických přínosů. Jejich široká nabídka, ale i nepřehlednost i neexistence srovnání sice poněkud snižuje schopnost správného výběru, ale zkušenosti mnoha řidičů přece jen udávají možné směry. Motory s normou EURO5 a nižší se sice ještě do podzimu 2015 budou na trhu prodávat, ale jejich další osud byl zpečetěn. Pro ty, kteří se nehrnou do pořízení nového vozu nebo jim stávající motorizace vyhovuje a přesto hledají úspornější jízdy, zůstávají aditiva z posledních možností. Přísady do paliva upravují hlavně jeho vlastnosti. Mezi nejčastějšími jsou zvýšení oktanového nebo cetanového čísla, což přináší zvýšení výkonu z paliva. Značkové stanice taková paliva nabízejí jako "prémiová", ale řada aditiv se pro tento účel dá nakoupit samostatně. Samostatnou kapitolu v aditivech pak tvoří ta, která upravují (modifikují) vlastní hoření (spalování) paliva. Těch na trhu moc není, protože vyžadují opravdovou dovednost ve vývoji i výrobě.

Pokud máte zájem o bližší informace k našim aditivům, projděte si detaily na těchto stránkách. Nic neskrýváme a snažíme se poskytnout našim zákazníkům všechny odborné i praktické výstupy. Máte-li motor na motorovou naftu, pak je aditivum  EnviroxTM vhodnou volbou pro váš motor. Mimo snížení spotřeby, zlepšení spalování, zvýšení účinnosti/výkonu nebo vyčištění spalovací komory, prodlužuje také živostnost vstřikovacích trysek a pomáhá čistit filtry pevných částic (tzv. DPF filtr). Samostatnou položkou je u nás aditivum pro DPF filtry, které působí preventivně na jejich ucpávání nebo je čistí.