Eco-Efficiency Analysis firmy BASFVýrobci kamiónů společně zvyšovali ceny a zdržovali uplatnění nových technologií.

Článek S. Houskové na ihned.cz popisuje, že Evropská komise uvalila rekordní pokutu za vytváření kartelu výrobců nákladních vozidel, kteří zdržovali zavádění nových technologií na snížení emisí a dohodli se i na společném zvyšování cen.

(viz. odkaz http://byznys.ihned.cz/c1-65371430-evropska-komise-se-chysta-uvalit-rekordni-pokutu-za-kartel-dostanou-ji-vyrobci-kamionu).

Mimo tuto pokutu výrobcům hrozí žaloby také ze stran přepravních společností za umělé zvyšování cen. K poškozeným přepravcům se mohou ale přidat také organizace na ochranu životního prostředí. Jak uvádí S. Housková: "Ty se už na společnosti vyrábějící kamiony chystají delší dobu. Kromě úmyslně pomalejšího omezování emisí oxidu dusíku společnosti podezřívají ze zdržování zavádění nových technologií i pro snižování spotřeby pohonných hmot a také emisí oxidu uhličitého. Podle dat Evropské komise z roku 2014 efektivita spotřeby pohonných hmot kamionů a nákladních aut od poloviny devadesátých let stagnuje. Podle odhadu se množství oxidu uhličitého, které produkuje nákladní automobilová doprava, mezi lety 1990 a 2010 zvýšilo o 36 procent".

Přesto existuje pro přepravce a provozovatele jednoduché řešení pro snížení emisí i spotřeby paliva.

Jak dokládá studie Eco-Efficiency Analysis firmy BASF i testy našich zákazníků, realizovaných na různých typech prostředků na motorovou naftu, používáním aditiva Envirox dochází ke snížení vylučovaných emisí, ale také ke snížení spotřeby paliva.

Proč tedy čekat na výrobce tahačů, až vám nabídnou lepší řešení?